مطبق
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
پنج شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 10:6 | بازدید : 3223 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

 کاج مطبق,روش تکثیر قلمه زدن کاج مطبق  با کود مناسب و بیماریهای کاج مطبق

کاج مطبق,تکثیر کاج مطبق,نگهداری کاج مطبق,کود مناسب برای کاج مطبق,روش قلمه زدن کاج مطبق,بذر کاج مطبق,عکس کاج مطبق,کاج مطبق نگهداری

قیمت کاج مطبق,قیمت انواع کاج مطبق,فروش کاج مطبق,کاج مطبق قیمت,فروش اینترنتی کاج مطبق,کاج مطبق خشک شده,کاج مطبق بونسای,کاج مطبق مینیاتوری,کاج مطبق مصنوعی,کاج مطبق آپارتمانی,کاج مطبق هلندی,کاج مطبق کریسمس,کاج مطبق بن سای,قلمه زدن کاج مطبق,خشک شدن کاج مطبق,علت افتادن برگهای کاج مطبق,خواص کاج مطبق,کرم ساقه خوار کاج مطبق,میزان کود آهن برای کاج مطبق,علت شل شدن برگ کاج مطبق,علت زرد شدن کاج مطبق,قیمت کاج مطبق کریسمس,کاج مطبق +تکثیر,قیمت کاج مطبق اصفهان

کاج مطبق یک گیاه تقریبا اپارتمانی هم محسوب می شود این در حالی است که کاج مطبق در آپارتمان می تواند تا 150 سانتی متر رشد نماید نسبتا قوی است که بسیار زیبا است کاج مطبق به Norfolk Island pine نیز معروف است و به انگلیسی Araucaria excelsa از گروه  Araucariaceae است.

اسم علمی کاج مطبق Araucaria excelsa و از خانواده Araucariaceae می باشد. این گیاه بومی جزیره نور فولک درجنوب کالدونی جدید است، که ارتفاع آن در انواع مختلف به 80 تا 170 سانتیمتر می رسد.کاج مطبق گیاهی است سوزنی برگ زیبا و از خانواده «آراکرییاسه» با شاخه های مطبق، موطن اصلی جزیره نور فولک استرالیا رشد آن در محیط طبیعی زیاد ولی در آپارتمان به کندی رشد می نماید و حداکثر 150 سانتیمتر می رسد و احتیاج شدیدی به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را تحمل نمی کند، گیاهانی که از طریق کاشت بذر بدست آمده آند شاخه هایی بیمار و نامنظم تولید می نماید و بهتر است در ازدیاد آن از قلمه های جوانه های انتهایی استفاده گردد.

عکس کاج مطبق

کاج مطبق,تکثیر کاج مطبق,نگهداری کاج مطبق,کود مناسب برای کاج مطبق,روش قلمه زدن کاج مطبق,بذر کاج مطبق,عکس کاج مطبق,کاج مطبق نگهداری

نگهداری کاج مطبق  و تکثیر کاج مطبق

از این گیاه سه تا چهار قسم آنرا در گلخانه سرد در گلدان یا زمین نارنجستان می توان کاشت.

این نوع کاج به خاطر شکل زینتی زیبایش بسیار مورد پسند دوستداران گل و گیاه می باشد.

اگر مورد بی توجهی قرار گیرد ممکن است نگهداری آن با اشکال مواجه شده برگها زرد و بی حالت شوند.

اصولا در هر شرایطی همراه با رشد کلی گیاه ، شاخه های پائین ریخته و تنه اصلی لخت می گردد.

برای رفع این ایراد تنها می توان دو یا چند گیاه کوچکتر را اطراف آن طوری قرار داد تا ساقه بدون برگ کاج را بپوشاند.

غبار پاشی با آبفشان در این خصوص کافی است از مواد براق کننده شیمیایی استفاده نکنید.

این گیاه به دو طریق کاشتن بذر و قلمه زدن زیاد می شود.

بذر کاج مطبق  : بذر این گیاه را در بستری که دارای 12 تا 16 درجه سانتیگراد حرارت باشد کاشته و پس از سبز شدن گیاه آنها را به گلدان یا محل اصلی منتقل می کنند.

روش قلمه زدن کاج مطبق  : قلمه را از شاخه های جوان تهیه کرده و در گلخانه تحت حرارت 19 تا 20 درجه سانتیگراد می کارند.

سانسوریا

بیمارهای کاج مطبق

شاخه های باریک و علفی هستند : تغذیه مصنوعی تجویز می گردد میزان مواد غذایی را دو برابر کنید.
برگ سوزنی زرد و قهوه ای شده و می ریزند : هوا گرم و خشک است گلدان را به محل خنک تر با اکسیژن فراوان منتقل کنید آبیاری و آبفشانی را فراموش نفرمایید.
حشرات ریز سبز رنگ روی برگهای سوزنی ظاهر و برگها چسبناک شده اند : هر ۱۴ روز یکبار با یک سم حشره کش نفوذی سیستمیک  مثل مالاتیون اکامت و غیره طبق دستور سمپاشی نمایید تا علایم بر طرف گردند.
شاخه ها بطرف پایین خم شده اند : هوا خیلی سرد است گیاه را به محل گرمتری منتقل نمایید
برگهای شاخه های پایین می ریزند : اول اینکه گیاه پیر شده است اگر تاریکی زیاد باشد گیاه را به محل روشن تر انتقال دهید و شاخه های خشک شده را با چاقو و یا قیچی تیز حذف نمایید و دوم اینکه امکان دارد که گیاه به قارچ آلوده شده باشد که باید با قارچ کشهای که در بازار در دسترس است گیاهتان را سم پاشی نمایید ولی در هر حال چون این آفت یکی از آفتهای رایج این گیاه است حتما سالی یکبار گیاه را با قارچ کش سم پاشی نمایید.
برگها سبز هستند ولی می ریزند : آبیاری زیاد از اندازه باعث این عارضه است آبیاری را متوقف کنید تا سطح خشک شود سپس آبیاری را با میزان کمتر انجام دهید .
برگها متمایل به سفیدی هستند : اشعه مستقیم آفتاب مخصوصا از پشت شیشه عامل آن است گیاه را به محلی با نور غیر مستقیم انتقال دهید.
زخمهای سفید پنبه ای شکل و سفید رنگ در قاعده برگها تشکیل شده است : حشره آفت باعث این نارسایی است هر ۱۴ روز یکبار با سم حشره کش طبق دستور سمپاشی کنید و یا با پنبه آغشته محلول به سم روی شاخه بمالید.
رشد گیاه متوقف شده است : ریشه ها را بازدید کنید اگر متراکم شده ان زمان تعویض گلدان فرارسیده است

نور کم , آبیاری نامناسب, رطوبت پایین, تغذیه نادرست و سرما یا گرمای بیش از حد و آفات و بیماریهای گیاهی همه و همه باعث برگهای نازک و آویزان می شود.

گلهای آپارتمانی سایه دوست,گیاهان آپارتمانی سایه دوست,درختچه های آپارتمانی سایه دوست,انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست,اسامی گیاهان آپارتمانی سایه دوست

نیاز های کاج مطبق

نور مورد نیاز کاج مطبق نور روشن و غیر مستقیم یا نوری که از پرده توری عبور کرده باید باشد. نور به طراوت آن بسیار کمک می کند لیکن بهتر است از تابش مستقیم آفتاب حفاظت شود.

خاک مناسب نسبت مساوی پرلیت و کود برگ است. به مواد آلی زیاد نیاز دارد. چنانچه خاک گلدان حالت اسیدی داشته باشد برای گیاه مناسب تر است. بنابراین باید توجه کرد که آب بدون مواد آهکی ( قلیائی) به آن داده شود.گیاه تازه خریده شده را تا 6 ماه نباید کود داد. اما بعد از آن هر 4 ماه یک بار باید کود داد.

درجه حرارات مناسب در روز 20 تا 25 درجه ی سانتیگراد و دمای شب 10 تا 15 درجه سانتیگراد است. اما در زمستان و فصل غیر رشد همینقدر که درجه حرارت بالای صفر باشد برای آن قابل تحمل است.

آبیاری  در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان در ۷ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری نمایید خاک را همیشه مرطوب نگهدارید .قرار دادن گلدان از انتها در آب هرچند گاه یکبار مفید خواهد بود.

کود مناسب برای کاج مطبق با شروع رشد گیاه در فصلهای بهار و تابستان جهت تغذیه از کود محلول در آب هر ماه یکبار استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان هر 3 ماه یکبار کافی است. قابل ذکر است کاج مطبق نیاز به کود آهن نیز دارد که هر 2 ماه یکبار از کود آهن جهت تغذیه، علاوه بر کود محلول استفاده نمایید.

اسم گلهای آپارتمانی با عکس

تعویض گلدان کاج مطبق

قبل از اینکه ارتفاع گیاه به یک متر برسد هر سال گلدان را بایک در جه بزرگتر تعویض نمایی پس از آن خاکهای سطح گلدان را با آرامی خارج و با خاک کمپوست نو تعویض نمایید.

به این صورت که چند روز قبل به گیاه ابیاری کنید و یک سایز گلدان بزرگتر انتخاب کرده معمولا اگه ریشه پر باشه با شل کردن خاک دور گلدان به وسیله یه بیلچه و یا چیز مشابه و با نگه داشتن تنه و زدن ضرباتی ملایم به دور تا دور گلدان گیاه به همراه خاک و ریشه از گلدان جدا میشه البته اگه بزرگ باشه به تنهایی سخته پس از کسی کمک بگیرید. از قبل داخل گلدان جدید مقداری خاک بریزید سپس کاج رو به همراه خاک قدیم داخل گلدان قرار بدین . حالا دور تا دور ریشه رو به ارامی با دست و یا یه چیز معمولی بتکونید تا مقداری از ریشه ها نمایان بشه و با خاک جدید که دورش ریخته میشه در ارتباط باشه حالا خاک رو به داخل گلدون بریزین . دقت کنین که سطح گیاه پایین تر از دفعه ی قبل نباشه حالا چند ضربه کوچه به گلدان بزنید تا منافذ خالی هم پر بشه و مراقب باشین که به ریشه ها صدمه وارد نشه پس از اینکار گلدون رو خوب ابیاری کرده و تو محل سایه قرار بدین تا گیاه به شرایط اصلی خودش عادت کنه و بعد به محل اصلی منتقل کنین

 کاج مطبق,روش تکثیر قلمه زدن کاج مطبق  با کود مناسب و بیماریهای کاج مطبق

منبع:ابزار وبلاگ 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: