شیر برنج
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
پنج شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 10:9 | بازدید : 3115 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

طرز تهیه شیر برنج ساده و خوشمزه مجلسی

آموزش جدید ترین روش های آشپزی ایرانی در سایت کدتولز

شیر برنج,شیر برنج طب سنتی,شیر برنج با خامه,شیر برنج برای کودک,شیر برنج ساده,شیر برنج افغانی,شیر برنج خوشمزه,شیر برنج طرز تهیه,شیر برنج رزا منتظمی,شیر برنج شف طیبه,شیر برنج به انگلیسی,طرز تهیه شیر برنج,شیر برنج مجلسی,طرز تهیه شیر برنج خوشمزه,شیر برنج در جدول,شیر برنج برای نوزاد,شیر برنج قالبی,شیر برنج با شیره انگور,طرز تهیه شیر برنج,طرز تهیه شیر برنج ساده,طرز تهیه شیر برنج برای 6 نفر,طرز تهیه شیر برنج با آرد برنج,طرز تهیه شیر برنج مجلسی,طرز تهیه شیر برنج ترکیه ای,طرز تهیه شیر برنج برای 4 نفر,طرز تهیه شیر برنج افغانی,طرز تهیه شیر برنج برای نوزادان,طرز تهیه شیر برنج بدون گلاب,طرز تهیه شیر برنج ایرانی,طرز تهیه شیر برنج ساده و خوشمزه مجلسی,طرز تهیه شیر برنج ساده,طرز تهیه شیر برنج برای کودک,طرز تهیه شیر برنج با خامه,طرز تهیه شیر برنج برای 50 نفر,طرز تهیه شیر برنج دزفولی,طرز تهیه شیر برنج هندی,طرز تهیه شیر برنج برای نوزاد,طرز تهیه شیر برنج قالبی,شیر برنج با نمک,شیر برنج با خامه,شیر برنج رزا منتظمی,طرز تهیه شیر برنج با شیر خشک,شیر برنج خوشمزه,خواص شیر برنج برای کودکان,طرز تهیه شیر برنج برای نوزاد هفت ماهه,شیر برنج برای کودک,طرز تهیه شیر برنج برای 10 نفر,شیر برنج با سیاه دانه,شیر برنج با رازیانه,شیر برنج با زیره,شیر برنج بدون شکر,شیر برنج با شیره انگور,طرز تهیه شیر برنج نذری,شیر برنج ساده,شیر برنج خامه ای,شیر برنج مجلسی,شیر برنج قالبی با مربا,شیر برنج افغانی,شیر برنج شف طیبه,طرز تهیه شیر برنج ایرانی,شیر برنج ترکیه,طرز تهیه شیر برنج با آرد برنج,طرز تهیه شیر برنج برای 50 نفر,شیر برنج با نمک,طرز تهیه شیر برنج برای نوزادان,طرز تهیه شیر برنج برای 6 نفر,طرز تهیه شیر برنج افغانی,طرز تهیه شیر برنج برای کودک,طرز تهیه شیر برنج برای 10 نفر,طرز تهیه شیر برنج نذری,شیر برنج با سیاه دانه,شیر برنج با رازیانه,طرز تهیه شیر برنج هندی,شیر برنج با زیره,شیر برنج بدون شکر,طرز تهیه شیر برنج با شیر خشک,خواص شیر برنج برای کودکان,طرز تهیه شیر برنج برای نوزاد هفت ماهه,شیر برنج ایرانی,شیر برنج قالبی با مربا,طرز تهیه شیر برنج قالبی,طرز تهیه شیر برنج ایرانی,شیر برنج ترکیه

امروز با شما هستیم باآموزش آشپزی:شیر برنج غذای سنتی ساده‌ای است که معمولا به صورت شیرین و در وعده   صبحانه، عصرانه، افطاری و یا به عنوان دسر پس از صرف غذا مصرف می‌شود و با استفاده از برنج، شیر و شکر تهیه می گردد و طرفداران زیادی دارد شیر برنج به‌‌ دلیل وجود شیر (منبع غنی از کلسیم) و برنج (منبع ویتامین‌های گروه ب) و همچنین طعم‌دهنده‌های مقوی و آرام‌بخش اعصاب مانند هل و گلاب، بسیار مفید است. اگرشیر برنج در خانواده شما نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و قصد دارید این دسر خوشمزه را تهیه نمایید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیربرنج (روش اول)

برنج ایرانی :•: یک پیمانه

شیر :•: یک و نیم لیتر

گلاب :•:نصف پیمانه

هل ساییده شده :•: یک قاشق چای خوری

خلال بادام یا پسته :•: به مقدار دلخواه

شکر (اختیاری)  :•: دو پیمانه سر خالی

طرز تهیه شیر برنج (روش اول)

برای درست کردن شیر برنج ابتدا برنج را بشویی و سپس آن را با شیر بخیسانید. بهتر است دو تا سه ساعت قبل این کار را انجام دهید، البته می توانید برای خیس کردن برنج از آب استفاده نموده و سپس آب را دور ریخته و شیر را اضافه کنید.بعد از گذشت زمان مورد نظر مخلوط شیر و برنج را روی حرارت بگذارید تا حدودی برنج نرم و پخته شود.

در این مرحله به سراغ شکر رفته و آن را با نصف پیمانه آب مخلوط کنید و بعد از حل شدن کامل شکر، آن را به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر کامل شود. حال اجازه دهید شیر برنج با حرارت ملایم بپزد و برنج ها کاملا له شوند.در مراحل آخر پخت گلاب را نیز اضافه نمود و سپس در صورت خلال بادام را نیز اضافه کنید. و سپس شعله را خاموش نمایید.

حال می توانید شیر برنج را در ظرف دلخواه بکشید و بعد از کمی خنک شدن نوش جان فرمایید.

قهوه سبز,زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری,زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

مواد لازم برای تهیه شیر برنج  (روش دوم)

برنج ایرانی :•: یک پیمانه

شیر :•: یک و نیم لیتر

گلاب :•:نصف پیمانه

شکر :•: دو پیمانه سر خالی

طرز تهیه شیر برنج  (روش دوم)

برای تهیه شیر برنج به روش دوم باید ابتدا برنج را از شب قبل در کمی آب خیس کنید.
در یک قابلمه مناسب، برنج را همراه با 3 لیوان آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج نرم شود و حدود نصف لیوان از آب باقی بماند.
سپس شیر را به برنج اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کاملا له شده و مغزپخت شود .
پس از اینکه دانه‌های برنج کاملا باز شد، شکر را با نصف لیوان آب‌جوش مخلوط کنید و به شیر برنج اضافه نمایید.
شیر برنج را مرتب هم بزنید تا شکر در آن حل شود و برنج ته نگیرد.
حدود 10 دقیقه آخر پخت، گلاب را به شیر برنج اضافه کنید و همچنان آن را هم بزنید.
10 دقیقه بعد از اضافه‌کردن گلاب، حرارت را خاموش کنید و یک دم‌کنی تمیز روی قابلمه قرار دهید و در قابلمه را ببنید و 5-10 دقیقه صبر کنید تا شیر برنج جابیفتد.
بعد از اینکه شیر برنج آماده شد حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی سرد شود. سپس شیر برنج را در ظرف مناسب سرو کرده و با خلال بادام ،پسته ،مربا یا با مقداری گل سرخ تزئین کنید.

طرز تهیه کالباس

نکات
در تبریز و معدود مناطقی دیگر، معمولا شیر برنج را همراه با مربای گل محمدی سرو میکنند در بعضی از
مناطق نیز با شیره انگور نوش جان میکنندمقدار شکر ذکر شده بسته به ذائقه افراد متغیر است.
این مقدار شکر میتواند حداکثر تا یک و نیم پیمانه افزایش و یا به نصف پیمانه کاهش یابد .
هنگامی که شیر را اضافه میکنید کمی حرارت را بالا ببرید تا شیر بجوشد و بعد حرارت را متوسط کنید.
توجه داشته باشید حین پخت درب قابلمه باز باشد تا شیربرنج سر نرود.

طرز تهیه شیر برنج ساده و خوشمزه مجلسی

منبع:ابزار وبلاگ




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: