زیره برای لاغری
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
دو شنبه 30 مهر 1397 ساعت 12:33 | بازدید : 2789 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری,بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری,طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری,بهترین روش مصرف زیره برای لاغری,چگونه زیره را برای لاغری مصرف کنیم,طریقه مصرف زیره برای لاغری

گیاهان دارویی:زیره به انگلیسی Caraway - اگر به فکر کم کردن ورزن باشید حتما اسم زیره برای لاغری و زیره و لاغریرا حتما شنیده اید در این مقال متوجه خواهیم شد که چگونه زیره را برای لاغری مصرف کنیم و فراموش نکنید

زیره سیاه برای لاغری بسیار مفید است.از موارد دیگه میتوان به رازیانه و لاغری و خواص بذر تخم کتان و زنجبیل قهوه ای اشاره کرد.

ارزش غذایی زیره سیاه

مقدار در هر 100 گرم

کالری 333
٪ ارزش روزانه*
کل چربی 15 گرم 23٪
چربی اشباع شده 0.6 g 3٪
چربی نوشابه 3.3 گرم
چربی غلیظ 7 گرم
کلسترول 0 میلی گرم 0٪
سدیم 17 میلی گرم 0٪
پتاسیم 1،351 میلی گرم 38٪
کل کربوهیدرات 50 گرم 16٪
فیبر غذایی 38 گرم 152٪
شکر 0.6 گرم
پروتئین 20 گرم 40٪
ویتامین A 7٪ ویتامین C 35٪
کلسیم 68٪ آهن 90٪
ویتامین D 0٪ ویتامین B-6 20٪
ویتامین B-12 0٪ منیزیم 64٪

درصد ارزش روزانه بر اساس 2،000 رژیم غذایی کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری,بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری و بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

* تهیه چای زیره. دانه های زیره را در آب بجوشانید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس مصرف کنید.

* سرخ کردن دانه های زیره، آسیاب کردن آن ها و افزودن یک قاشق چایخوری به سالاد و سوپ.

 آب زیره هم جادو می‌کند
اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و با آب آن صورت خود را بشویید، رنگ صورتتان باز می‌شود. پودر زیره را با آب جوش مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید و نرمی و لطافت را به صورت خود هدیه بدهید. آب جوشانده آن خون بینی را بند می‌آورد، فقط کافی است کمی از آب را داخل سوراخ‌های بینی بریزد و پره‌ها را چند دقیقه نگه دارید و نگذارید بیرون بریزیند. اگر آب جوشیده آن را داخل چشم بچکانید، قرمزی چشم را برطرف می‌کند و مانع خونریزی رگ‌های داخل چشم می‌شود. ضدعفونت و ورم ملتهمه چشم است و از چسبندگی پلک‌ها جلوگیری می‌کند. قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می‌دهد.

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری,کدام زیره برای لاغری بهتر است,بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

کدام زیره برای لاغری بهتر است

همه زیره سبز مفید هست هم زیره سیاه اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای لاغری و کاهش وزن از گیاهان داروی استفاده کنند که یکی از این گیاهان دارویی زیره سیاه است.مصرف زیره سیاه در برخی از افراد ممکن است تا حدودی باعث لاغری شود که برحسب شرایط بدنی افراد،

اثردهی این گیاه متفاوت است. اگرچه استفاده از زیره سیاه در برخی از افراد تا حدودی باعث لاغری می‌شود ولی این مساله برای همه عمومیت ندارد و ممکن است در برخی افراد جواب بدهد و برخی دیگر نه. البته این مساله در خصوص دیگر گیاهان اسانس‌دار مثل رازیانه، زیره سبز و... هم صدق می‌کند.

دمنوش زیره سیاه

مقداری پودر زیره سیاه را با کمی آب لیمو ترش تازه و آب مخلوط کنید و پیش از غذا میل کنید. این ماده در کاهش چربی دور شکم مفید است و میزان سوخت و ساز چربی در این ناحیه را افزایش می‌ دهد.

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید. در سوپ‌ ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌ تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌ کننده باشد.

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری,بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

چگونه زیره را برای لاغری مصرف کنیم

* افزودن زیره به سبزی های خشک و سرخ شده. * برای مزه دار کردن سوپ و عدسی. * افزودن به برنج به همراه روغن زیتون.

* یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل را گرم کنید. یک قاشق چایخوری دانه زیره به آن بیفزایید. هنگامی که صدای ترق ترق آن بلند شد، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه به آن بیفزایید و دو سیب زمینی پخته شده تکه شده نیز به آن بیفزایید. مخلوط را هم بزنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. هنگامی که سیب زمینی ها طلایی شد شعله را خاموش کنید و غذا را سرو کنید.

طرز تهیه دمنوش زیره سبز برای لاغری
برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید و در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مانند چای دم کنید.
بعد این دمنوش را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید.
افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.
اگر هم برای کاهش نفخ و کمک به هضم غذا از این دمنوش استفاده می‌کنید، بهترین زمان مصرف آن 3 وعده و پس از صرف غذاست.
دم کرده زیره سبز یکی از دمنوش‌های مفید برای معده است و اگر بخواهید معده را کاملا تقویت کنید، باید 20 گرم زیره سبز را با مرزنجوش و بابونه در یک لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و پنج دقیقه دم کرده و هر روز صبح و شب یک فنجان از آن را مصرف کرد .

2 قاشق غذاخوری دانه زیره

نصف یک عدد لیمو یا 20 قطره آبلیمو

این مقدار زیره را از شب قبل در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آن را در یک ظرف بجوشانید. دانه‌های زیره را از عصاره آن خارج کنید و آبلیمو را در عصاره زیره حل کنید.

این محلول را هر روز صبح به مدت 2 هفته با معده خالی میل کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید.

در سوپ‌ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌کننده باشد.

مقداری سبزیجات تازه را خرد و آماده کنید و اگر به پختن نیاز داشتند، آن‌ها را بپزید. سپس کمی زنجبیل را رنده کنید و همراه سبزیجات کمی بجوشانید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در نهایت کمی پودر زیره و آبلیمو به آن‌ها بیافزایید. لیمو و زنجبیل خاصیت چربی‌سوزی زیره چندین برابر می‌کنند.

عرق زیره

در نهایت این که به افرادی هم که تمایل به مصرف عرق زیره سبز دارند، توصیه می‌شود عرق زیره سبز را از محل‌های معتبری که عرقیات گیاهی با بسته‌بندی‌های مناسب و نام و نشان استاندارد عرضه می‌شود، تهیه کنند و این را بدانید که مصرف عرقیات تاثیری در کاهش اشتها ندارد چون عرقیات گیاهی مخلوط اسانس با آب هستند که اسانس موجود در آن به دلیل اینکه باعث تحریک معده و به دنبال آن ترشح بیشتر آنزیم‌ها می‌شوند، اشتهاآور هستند.

 

دمنوش زیره سبز

برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید و در یک قوری به همراه آب در دمای 80 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه مانند چای دم کنید. بعد این دمنوش را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید.
افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

خواص عرق زیره سبز
• عرق زیره سبز، قابض و خشک کننده است.
• استفاده از این عرق برای کاهش وزن و لاغری مفید است.
• دارای خاصیت چربی سوزی بوده و باعث از بین رفتن چربیهای زیر پوستی میشود.
• عرق گیاه زیره باعث رفع اشتهای کاذب میشود.
• عرق آور و ضد تشنج است.
• مصرف این عرق برای برطرف کردن بیماری صرع مفید است.
• مصرف عرق زیره سبز در دفع گاز معده موثر بوده، برای برطرف کردن سوءهاضمه مفید است.
• قاعده آور است و ترشحات زنانگی را برطرف میکند.
• برای رفع نفخ روده و معده میتوانید از عرق زیره سبز استفاده کنید.
• افزایش دهنده شیر مادران است.
• دافع سموم بدن و رافع تنـگی نـفـس و سکسـکه است.

 

خواص درمانی زیره سبز
1-ضد تشنج
2-در دفع گاز معده و روده بسیار فید است
4-قاعده اور و بهبود دهنده دردهای ناشی از قاعدگی
5-در درمان مشکلات مثانه و کلیه مفید است
6-برای رفع برونشیت از دم کرده مزیره استفاده کنید
7-برای دل درد کودکان مفید است
دیگر خواص زیره
طبیعت زیره سبز گرم و خشک است.
گیاه زیره سبز دارای خاصیت آنتیاکسیدانی بسیار زیاد است.
زیره سبز خاصیت افزایش شیر مادران را در دوران شیردهی دارد.
زیره سبز ضد تومور، ضد صفرا، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است.
از خواص زیره سبز ضد باروری و سقط کنندگی است.
برای درمان برونشیت از دمنوش زیره سبز استفاده کنید.
برای برطرف کردن سوء هاضمه دم کرده زیره سبز مفید است.
از خواص زیره سبز برطرف کردن ترشحات زنانگی است.
برای رفع نفخ روده و معده میتوانید دم کرده زیره را تنقیه کنید.
از مخلوط زیره سبز با عسل در موارد ابتلا به دل درد استفاده میشود.
یکی از خواص زیره سبز برطرف کردن دل درد و نفخ کودکان شیرخوار است، به این منظور چند قطره اسانس زیره سبز را با روغن باداممخلوط کنید و با آن شکم نوزاد را ماساژ دهید.
زیره سبز را در غذاهای نفاخ به ویژه حبوبات استفاده کنید.
برای رفع قطرهای ادرار کردن زیره را تفت دهید و پس از کوبیدن با آب بخورید.

خواص زیره برای مردان
زیره خواصی دیگری نیز دارد از جمله:ضدالتهاب، تقویت کننده قوای جنسی، افزایش دهنده تعریق و ادرار و التیام دهنده زخم.در برگ – ساقه و ریشه زیره هورمون های گیاهی ، مخصوصا هورمون زنانه زیاد است . به این جهت شهوت زنان را زیاد و از التهاب شهوت مردان می کاهد و چنانچه شیره زیره به صورت بمالند، ریش را ضعیف کرده و از بین می برد، و خانم هایی که ریش در آورده اند، معمولا از این دستور استفاده می نمایند.

خواص زیره برای معده
• زیره سیاه در موارد بلع هوا، نفخ
• شکم ، برطرف کردن سوءهاضمه ، تسهیل هضم غذا، دل پیچه کودکان ، انگل معده و روده ، دفع بادهای کلیه و مثانه ، تنگی نفس ، خفقان سرد، سکسکه نفخی ، استسقاء به کار می رود.
• زیره یک داروی سنتی برای رفع سوءهاضمه خصوصاً نفخ شکم است .
• خوردن زیره یا روغن آن در رفع سوءهاضمه و دل دردهای کودکان مفید است .
دانه زیره حاوی روغن های ضروری است که به دلیل دارا بودن ویژگی های آنتی اکسیدانی قوی و ضدنفخ بودن برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.
خواص زیره برای پوست
زیره به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ریزمغذی ها، املاح و مواد معدنی و انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها خواص تغذیه ای و درمانی فوق العاده ای دارد و مانع از پیری زودرس می شود.
زیره همچنین حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از آنتی اکسیدان های فلاونوئید همچون «لوتئین»، «کاروتن» و «کریپتوزانتنین» است که در خارج کردن مولکول های مخرب رادیکال های آزاد از بدن نقش دارند و از بروز سرطان، انواع عفونت ها و جلوگیری می کنند.

کورک یا جوش : ازنظر قسمت خارجی بدن:زیره به معالجه بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس (بیماری مزمن پوستی که تکه های قرمز خشکی پوست بدن را می پوشاند) و اگزماوبالاخره به پوست خشک کمک می کند.
عوامل مفیدی که در روغن زیره عموماًدیده می شوند، هر چند به سرعت به معالجه پوست کمک می کند ، همچنین بااز بین بردن آفتاب سوختگی ها و چین و چروک پوست شما را یاری می دهد. اگرجوش صورت یا کورک شمارا آزار می دهد:سرکه دانه زیره استفاده کنید. در بسیاری از افراد در ایران گودی و تیرگی زیر چشم بسیار دیده می شود که درمان قطعی ندارد و در درصد بیشتری از مردم کاملاٌ ارثی است. روغن زیره سبز نه تنها تیرگی زیر چشم را برطرف می سازد، بلکه باعث روشن شدن و شفافیت پوست وآب رسانی به پوست نیز می شود.

خواص زیره برای نوزادان
نفخ یا دل پیچه نوزادان از مشکلاتی است که باعث ناراحتی های زیادی در خانواده می شود. گریه مداوم اینگونه نوزادان، یک تراژدی است که شادی ناشی از بچه دار شدن را تا حدّی تحت الشّعاع قرار می دهد.
- یک راه خوب برای کاهش نفخ نوزادان استفاده از عرقیاتی مانند زیره، آویشن، زنیان، بابونه، شیرین بیان، گشنیز، بادرنجبویه، انیسون، کرفس و ... است.
پس از هر بار شیر دادن 2 تا 3 قاشق چایخوری از یکی از این عرقیات را به کودک بخورانید. مادر نیز می تواند روزی دو یا سه بار و هر بار نصف استکان از این عرقیات را استفاده کند.
تذکّر:اگر با خوردن این عرقیات، کودک دچار گرمی می شود؛ کمی عرق کاسنی به آنها بیافزایید.

منبع: کد تولز  کد تولز




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: