متن دلخواه شما
عکس پروفایل
یک شنبه 6 خرداد 1397 ساعت 15:27 | بازدید : 10820 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

جغور بغور,دستور پخت جغور بغور خوشمزه,طرز تهیه جغور بغور

آموزش آشپزی و دستور پخت جغور بغور خوشمزه که یک خوراک جگر مقوی و دوست داشتنی است

جغور بغور در جدول معمولا به معنی غذایی از جگر و دل مرغ است

انواع جغور بغور عبارت است از :جغور بغور زنجان,چغور پغور شیرازی,جغور بغور تبریز,جغور بغور گیلانی و غیره ...

 

مواد لازم برای جغور بغور

برای هر یک نفر مواد زیر را در نظر بگیرید

جگر مرغ یا گوسفند :¤: 300 تا 400 گرم
روغن :¤: دو قاشق غذاخوری
پیاز :¤: متوسط یک عدد
نمک، فلفل، زردچوبه :¤: به مقدار کافی
فلفل قرمز :¤: در صورت تمایل
رب گوجه فرنگی :¤: یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه جغور بغور

پیاز را خلال می کنید و کمی در ماهیتابه تفت می دهید. بعد روغن می ریزید (علتش این است که آب پیاز کمی کشیده شود و روغن را به خودش جذب نکند). خوب که طلایی شد، زردچوبه را می ریزید.

جگر را با آب سرد می شویید و در آبکش می ریزید.بعد از خرد کردن به تکه های کوچک به پیازها اضافه می کنید (شعله باید هنوز زیاد باشد). جگرها باید خوب سرخ شوند و رنگشان کاملا برگردد.

بعد رب گوجه را در یک لیوان آب گرم حل می کنید و اضافه می کنید و به هم می زنید. سپس ادویه ها را می ریزید و می گذارید آب جغور بغور کشیده شود. غذا آماده ی خوردن است. با نان می کنید.

 

دستور پخت جغور بغور میکس شده و ویژه

طبق دستور بالایی است، با این فرق که مخلفاتش بیشتر است. در تهیه جغوربغور مخلوط و مخصوص قبل از ریختن جگر فلفل دلمه یا فلفل سبز را خلال می کنید و با پیازها مقداری تفت می دهید. بعد جگرها را که ریختید، ۳۰۰ گرم سیب زمینی پخته و پوست کنده و ورقه ورقه شده را هم اضافه می کنید.

بعد رب می زنید و آبش که کشیده شد، 3-2 عدد تخم مرغ را به آن اضافه کرده و به هم می زنید. فرقش این است که خوشمزه تر است، برای دو نفر هم کافی است، و به علت داشتن سیب زمینی نمک بیشتری می خواهد.

سالاد ماکارونی مجلسی,سالاد ماکارونی با مرغ,سالاد ماکارونی با قارچ,سالاد ماکارونی خوشمزه,سالاد ماکارونی با کالباس,سس سالاد ماکارونی,سالاد ماکارونی با تن ماهی,سالاد ماکارونی ساده,سالاد ماکارونی با مرغ,سالاد ماکارونی با قارچ,سالاد ماکارونی با کالباس,سالاد ماکارونی با تن ماهی,سس سالاد ماکارونی,سالاد ماکارونی مجلسی,طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی,سالاد ماکارونی قالبی

نکات تغذیه ای جغور بغور

این غذا به راحتی تهیه شده و وقت زیادی نمی برد.جگر مملو از ویتامین A و آهن است. بنابراین جغور بغور برای افراد کم خون غذای مناسبی است ولی اشخاصی که کلسترول خونشان بالاست ، بهتر است از خوردن آن پرهیز کنند. این خوراک برای کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند مفید است.

 

آموزش آشپزی جغور بغور به پایان رسید خوشحال می شویم نظرات شما را بشنویم.

طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0