جوجه کباب
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
پنج شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 10:7 | بازدید : 3172 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی خوشمزه اصل

 جوجه کباب,جوجه کباب در فر,جوجه کباب زعفرانی,جوجه کباب تابه ای,جوجه کباب لاری,جوجه کباب در ماهیتابه,جوجه کباب ترش,جوجه کباب با سیخ چوبی,جوجه کباب تابه ای خوشمزه,جوجه کباب با سس مایونز,جوجه کباب با ماست,جوجه کباب رستورانی,جوجه کباب ایتالیایی,جوجه کباب یونانی,مواد خواباندن جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب با استخوان,طرز تهیه جوجه کباب ماستی,سس جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب رستورانی,مزه دار کردن جوجه کباب,سس مخصوص جوجه کباب,ادویه جوجه کباب مکزیکی,جوجه کباب را باید در چه موادی بخوابانیم,جوجه کباب آبدار,جوجه کباب با سس مایونز و ماست,مایه جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب ایتالیایی,جوجه کباب ماستی لاری,مواد لازم برای جوجه کباب,انواع جوجه کباب طعم دار,جوجه کباب ماستی در فر,جوجه کباب چرخ کرده,جوجه کباب چوبی مجلسی,روش تهیه جوجه کباب در ماهیتابه,جوجه کباب تابه ای بدون سیخ,طرز تهیه جوجه کباب در ماهیتابه رژیمی,جوجه کباب تابه ای مامی سایت,طرز تهیه جوجه کباب در فر,طرز تهیه جوجه کباب لاری,طرز تهیه جوجه کباب با خامه,زرد چوبه در جوجه کباب,سس جوجه کباب بعد از پخت,سس روی جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب تابه ای,طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی,طرز تهیه جوجه کباب ترش,طرز تهیه جوجه کباب لبنانی,طرز تهیه جوجه کباب با استخوان,طرز تهیه جوجه کباب ماستی,طرز تهیه جوجه کباب در ماهیتابه رژیمی,طرز تهیه جوجه کباب لاری,طرز تهیه جوجه کباب حلزونی,طرز تهیه جوجه کباب با ماست و زعفران,طرز تهیه جوجه کباب رستورانی,جوجه کباب با سس مایونز,جوجه کباب تابه ای,سس جوجه کباب,مواد خواباندن جوجه کباب,مزه دار کردن جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب با خامه,زرد چوبه در جوجه کباب,سس جوجه کباب بعد از پخت,جوجه کباب را باید در چه موادی بخوابانیم,سس روی جوجه کباب,جوجه کباب آبدار,جوجه کباب با ماست,جوجه کباب ماستی لاری,مواد لازم برای جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب ایتالیایی,انواع جوجه کباب طعم دار,جوجه کباب ماستی در فر,جوجه کباب چرخ کرده,جوجه کباب چوبی مجلسی,روش تهیه جوجه کباب ماهیتابه,جوجه کباب تابه ای بدون سیخ,جوجه کباب تابه ای مامی سایت,طرز تهیه جوجه کباب در فر,سس مخصوص جوجه کباب,جوجه کباب رستورانی,مایه جوجه کباب,جوجه کباب با سس مایونز و ماست,ادویه جوجه کباب مکزیکی

آموزش جدید ترین روش های آشپزی ایرانی در سایت کد تولز

آموزش آشپزی کد تولزجوجه کباب یکی از غذاهای اساسی ما ایرانی هاست و پای ثابت سفره های ایرانی به ویژه در وقت هایی است که به سفر یا گردش میرویم و به قول معروف منقل را به راه میکنیم (مخصوصا جوجه کباب 13 بدر که برای همه ما آشناست). تهیه جوجه کباب راحت است و اگر مرغ از قبل طعم دار شده باشد نیاز به زمان زیادی ندارد. اما نکته اصلی که طعم و بافت جوجه کباب را مشخص میکند در همان مرحله طعم دار کردن است. اصولا جوجه استخوانی که با پوست و استخوان تهیه شده باشد بافت چرب و نرم تر و لذیذترید دارد. اما با رعایت نکاتی که در ادامه دستور تهیه جوجه کباب گفته میشوند، میتوان جوجه بدون استخوان نرم لذیذی درست کرد. البته از همین روش طعم دار کردن برای تهیه جوجه با استخوان هم میتوان استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب رستورانی

سینه مرغ :•: 5 عدد
پیاز :•: 2 عدد
ماست یا روغن مایع :•: 1/2 لیوان
زنجبیل تازه :•: 1 تکه کوچک
زعفران دم کرده :•: 1/3 لیوان
آبلیمو :•: 5 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی درشت :•: 4 عدد
کره :•: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه :•: به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی خوشمزه اصل

طرز تهیه: جوجه کباب خوشمزه و تردپیازها را به شکل حلقه های نازک خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید ، سینه های مرغ را از به صورت نوارهای پهنی برش بزنید و هر نوار را از وسط نصف کنید سپس به پیازها اضافه نمایید.

در ادامه ماست یا روغن مایع ، زنجبیل ، زعفران دم کرده ، 3 قاشق غذاخوری آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه را به تکه های مرغ و پیاز اضافه کنید خوب مخلوط نمایید تا تکه های مرغ کاملا به مواد آغشته شود سپس روی ظرف را با سلفون یا نایلون فریزر بپوشانید و به مدت 8 – 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

پس از مزه دار شدن تکه های مرغ را در یک ردیف روی سطح کار قرار دهید سپس روی آن را با دست نگهدارید و سیخ را به آرامی از داخل تکه های مرغ عبور دهید ( دقت کنید میان تکه های مرغ فاصله ای نباشد و کاملا به هم چسبیده باشند ) ، گوجه ها را نیز از وسط نصف کنید و به سیخ بکشید.

برای تهیه سس کره مخصوص جوجه کباب مقداری کره را داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا آب شود سپس 2 قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید.
سیخ های جوجه را روی آتش ذغال قرار دهید و کمی این طرف و آن طرف کنید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس با قلمو از سس کره روی سطح جوجه کباب بزنید
در زمان کباب شدن هر چند لحظه یک بار سیخ های جوجه را روی هم قرار دهید تا آب کباب به خورد جوجه ها برود و جوجه کباب ترد بماند ،
پس از اینکه جوجه کباب آماده شد بقیه سس کره را روی کباب ها بریزید و از روی حرارت بردارید.
توصیه می کنیم این کباب را مانند کباب های معروف دیگر مثل کباب کوبیده و کباب بختیاری با نان داغ و یا برنج سرو نمایید.
جوجه کباب در فربرای کباب کردن جوجه کباب در فر باید جوجه ها را به سیخ بکشید ، توصیه می کنیم از سیخ چوبی استفاده نمایید. بعد از سیخ کردن جوجه کباب باید سینی فر را چرب نمایید ، سپس سینی را داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید
هر چند دقیقه جوجه کباب ها را پشت و رو کنید و با سس کره و زعفران روی آن برس بکشید تا آماده شود. برای تزیین کباب می توانید از کلم بنفش و گوجه های برش خورده یکنواخت استفاده کنید.
جوجه کباب هم مانند کباب کوبیده با روش های مختلفی تهیه می شود و به اصلاح عامیانه هر کس روش خود را برای تهیه این نوع کباب دارد ، مهم ترین نکته در طعم دار کردن جوجه کباب مقدار موادی هست که برای طعم دار کردن استفاده می کنید ، با کم و زیاد کردن مواد ، تکرار و تجربه می توانید جوجه کباب خوشمزه تری تهیه نمایید.

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی خوشمزه اصل




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: