رنگ سال
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
پنج شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 9:57 | بازدید : 3062 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

رنگ سال 1397 , 2018 چه رنگی است؟

رنگ سال 1397,رنگ سال ٩٧,رنگ سال نود و هفت,رنگ سال 2018,رنگ سال 97,رنگ سال ٢٠١٨

رنگ سال نود و هفت:سنت رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد. امسال هم طبق معمول با فرارسیدن سال نو میلادی، رنگ سال معرفی شد. رنگی که کم کم باید منتظر باشیم به پشت ویترین های لباس فروشی و لوازم آرایشی راه یابد و خود را به مبلمان و محصولات دیگر خانگی تحمیل کند. اما چرایی و چگونگی انتخاب رنگ سال از نکات برجسته و جالب توجهی است که در این گزارش به آن می پردازیم.

  رنگ سال 97,رنگ سال نود و هفت,رنگ سال 1397 چه رنگی است,رنگ سال 97 چه رنگی است,رنگ سال 2018 چه رنگی است,رنگ مانتو سال ۹۷,رنگ مد سال 97,رنگ مانتو 2018,رنگ لباس سال 97,رنگ سال 2018 پنتون,رنگ سال 2019,رنگ سال ٢٠١٨

رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟

شما ممکن است تصور کنید که مُد شدن یک رنگ در هر سال، چیزی اتفاقی و یا حاصل سلیقه عمومی است. اما جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال هم برای خودش تشکیلات و ضوابطی دارد!

برای توضیح در این مورد، باید به دهه‌ها پیش، یعنی دقیقا سال ۱۹۶۳ برگردیم، در این زمان یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها، بنا نهاد. به هر رنگ، به این ترتیب، عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود.

متعاقب این کار، آقای لارنس شرکتی را تأسیس کرد و نامش را پنتون Pantone گذاشت. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. (پن یعنی همه و تون هم معنی رنگ را می‌دهد.)

به زودی این شرکت با تبلیغ در هفته‌های مد نیویورک برای خود، شهرتی کسب کرد. سپس پای هدایا و اشیای با برند و مارک پنتون به میان آمد و پس از آن فروشگاه‌ها و بوتیک‌هایی با این برند، پا گرفتند. حتی کافه‌تریایی در موناکو تأسیس شد که اغذیه را بر اساس رنگ، به مشتری‌ها پیشنهاد می‌کرد. این کالاها یا اغذیه البته واقعا توسط خود پنتون تولید نمی‌شدند، اما تحت مجوز و لیسانس این شرکت تولید و توزیع می‌شدند.

جالب است بدانید که استانداردهای رنگ پنتون، یکی از سیستم‌های استانداردی که توسط مرجع بین‌المللی رنگ یا International Colour Authority (ICA) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ سال 97 و 2018 از سوی کمپانی پنتون منتشر شد

رنگ سال ۲۰۱۸ :شرکت رنگ پنتون رنگ بنفش را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ اعلام کرد. با توجه به قوی بودن این رنگ می توان در طیف های مختلف از آن استفاده کرد. از این رنگ هم به عنوان رنگ پایه و هم به عنوان یک رنگ مکمل قوی می توان استفاده کرد.

مدیر اجرایی موسسه رنگ پیتون در توصیف رنگ سال آن را به سایه هایی ظریف و جذاب که انسان را به گرمی در آغوش می کشد تشبیه می کند وی این رنگ طبیعی را برای آشپزخانه ، اتاق غذاخوری ، میز ، لوازم خانگی کوچک و منسوجات قابل استفاده در خانه بسیار مناسب می داند.

بنفش رنگ سال 97 , 2018 

رنگ سال 97:رنگ بنفش و به عبارت دقیق ۱۸-۳۸۳۸ Ultra Violet انتخاب شده است. رنگ بنفش از دید فرنگی‌ ها، رنگی سلطنتی به حساب می‌ آید در زمانهای قدیم بنفش یک رنگ نایاب بود و فقط پادشاهان و افراد خاص می‌ توانستند از این رنگ در منازل خویش استفاده کنند.

این رنگ علاوه بر اینکه حالت معنوی و آرامش را در افراد ایجاد می‌ کند، یک رنگ شاد و بشاش است و به همین دلیل اغلب بانوان مسن و دختران جوان طرفدار این رنگ هستند.

روانشناسی رنگ بنفش

این رنگ آرامش دهنده است و قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند از سوی دیگر این رنگ نشانه اصالت، خلاقیت، نوآوری؛ اندیشه رؤیایی و آینده‌ بینانه است.

شخصیت های بنفش  

بنفش در هاله ترکیب قرمز فعال و گرم با آبی آرام و سرد است. در چنین حالتی غالباً مقدار زیادی نیروی الکتریکی درونی وجود دارد که با یک سردی در رفتار ظاهری همراه است. بنفش روشن نشان از ذهنی والا با دانش روحی و ظرفیت های شهودی است.

ست ترکیبی با رنگ بنفش

رنگ بنفش یکی از رنگ های خوش ترکیبی است که غالبا با بیشتر رنگ های طیف سرد و گرم ست می شود پرطرفدارترن رنگ‌ هایی که می توان با رنگ بنفش آنها را ست کنید رنگ‌ هایی مثل :

سفید، سبز، نارنجی، آبی ملایم، صورتی و ترکیب رنگ بنفش با تونالیته‌ ای از سایر رنگ های بنفش است.

رنگ سال 2018 و 1397 چه رنگی است؟

منبع:ابزار وبلاگ




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: