گز اصفهان
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
چهار شنبه 28 آذر 1397 ساعت 13:35 | بازدید : 2626 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

طرز تهیه گز اصفهان خانگی ساده در منزل , گز خوشمزه اصفهان

گز اصفهان,طرز تهیه گز اصفهان,طرز تهیه گز اصفهان در خانه,طرز تهیه گز اصفهان در منزل,طرز تهیه گز خانگی ساده,طرز تهیه گز اصفهان تصویری,طرز تهیه گز آردی در خانه,طرز تهیه گز خانگی خوشمزه,طرز تهیه گز اصفهان مامی سایت,طرز تهیه گز خانگی اپارات,روش تهیه گز اصفهان خانگی ساده,طرز تهیه گز اصفهان شف طیبه,طرز تهیه گز بدون بادکا,طرز پخت گز اصفهان,دستور پخت گز خانگی,طرز تهیه شیرینی گز اصفهان,طرز تهیه گز لقمه ای,طرز تهیه گز با گزانگبین,طرز تهیه بادکا,طرز تهیه گز بلداجی

کدتولز » آشپزی 

روش تهیه گز اصفهان خانگی ساده در منزل , آموزش طرز تهیه گز اصفهان |  تهیه گز اصفهان خانگی به انگلیسی esfahan gaz

در کد تولز با شما هستیم با آمورزش طرز تهیه گز اصفهان خانگی ساده در منزل که به راحتی قابل درست کردن است و البته خوشمزه  و پرطرفدار است

مواد لازم برای تهیه گز اصفهان در خانه
مواد مورد نیاز
شکر : 250 گرم
آب : 1 پیمانه
بادکا : 300 گرم
تخم مرغ (سفیده) : 5 عدد
گلاب : 1 قاشق سوپ خوری
مغز پسته : 150 گرم
نکته: بادکا یا گلوکز، مایعی است که از هیدرولیز نشاسته با اسید یا آنزیم تهیه می‌شود. بادکا، چسبنده، روشن و بی بو است و در دو رنگ سفید و زرد شفاف به دست می آید که در انواع کیک، گز، سوهان و شیرینی و شکلات استفاده می شود و شما می توانید به راحتی از فروشگاهها و قنادیها آن را تهیه کنید.

طرز تهیه گز اصفهان
در مرحله اول روی حرارت ملایم آب و شکر را بگذارید تا شکر حل شود، بعد بادکا را به آن بیافزایید. در این مرحله مخلوط کف می کند و شما می بایست با قاشق چوبی آن را هم بزنید تا شهد مثل آب نبات کشی شود.مابه را از روی حرارت برداشته و مرتب هم بزنید تا خنک شود. برای اینکه بدانید شهد شما آماده است یا نه، ما این روش را به شما پیشنهاد میکنیم:
مقداری از شهد را داخل اب یخ بریزید، اگر حالت شکننده پیدا کرد شهر شما آماد است.
در مرحله بعد در یک ظرف دیگر سفیده ها را به هم بزنید تا زمانی که فرم بگیرد، گلاب را به آن اضافه کنید. 2 قاشق از شهد را هم اضافه کنید و مخلوط کنید.
سپس محتوای کاسه سفیده را داخل شهد بریزید و هم زدن را تا زمانی که مواد گرم است (حدود ۱۰ دقیقه) ادامه دهید. باید مراقب باشید که مواد سرد نشود، زیرا خراب می شود.
در مرحله بعدی مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و تا جایی که جا دارد و می توان با همزن هم زد، به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله از شعله پخش کن استفاده کنید.
در این مرحله مواد شروع می کنند به سفت شدن و شما در این مرحله باید با قاشق به صورت پارویی هم بزنید و سپس مغز پسته را به ان اضافه کنید.
از مایه به اندازه دلخواه تان برداشته و روی مقداری آرد با کاردک فرم دهید.

نکات مهم در درست کردن گز خانگی اصفهان

برای اینکه بدانید گز شما حاضر است یا نه، وقتی مایع گز حاضر شد اجازه دهید خنک شد و مقداری از ان را در دست بغلطانید، اگر به دستتان نچسبید بدانید گز شما آماده است.
از بادام به جای پسته هم می توانید استفاده کنید.

پیشنهاد: قهوه سبز • تیرامیسو • باقالی پلو با ماهیچه • گریپ فروت • طرز تهیه شربت پرتقال




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: