فولیک اسید
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
سه شنبه 8 خرداد 1397 ساعت 15:57 | بازدید : 3246 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری و قبل از بارداری,تفاوت فولیک اسید 1 و 5

فولیک اسید اسید فولیک

فولیک اسید,اسید فولیک تفاوت فولیک اسید 1 و 5,بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری و قبل از بارداری

پرسش های متداول و معمول درباره زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری و قبل از بارداری

زمان مصرف فولیک اسید قبل از بارداری
مصرف اسید فولیک در دوران بارداری تا چند ماهگی
بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری
قرص اسید فولیک در بارداری
مصرف اسید فولیک در بارداری
فولیک اسید قبل از بارداری
فولیک اسید در بارداری
اسید فولیک در دوران بارداری
اسید فولیک برای مردان
اسید فولیک قبل از بارداری
مصرف فولیک اسید در بارداری
اسید فولیک در بارداری
فولیک اسید در دوران بارداری
زمان مصرف اسید فولیک
بهترین زمان مصرف اسید فولیک
بهترین زمان مصرف فولیک اسید
بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در روز
قرص فولیک اسید
قرص اهن و اسید فولیک
قرص اسید فولیک
اسید فولیک چیست
فولیک اسید برای مردان
مصرف اسید فولیک در مردان
تاثیر اسید فولیک بر جنسیت جنین
اسید فولیک
تاثیر فولیک اسید بر تخمک گذاری
خواص قرص فولیک اسید
فواید فولیک اسید
مصرف فولیک اسید برای مردان قبل از بارداری
عوارض اسید فولیک
فولیک اسید برای مو
قرص اسید فولیک خارجی
عوارض فولیک اسید

پاسخ:

فولیک اسید قبل از بارداری

نقائص مادرزادی ناشی از کمبود ویتامین ب9 یا اسید فولیک در 3-4 هفته اول بارداری رخ می دهد. بنابراین مهم است که مقادیر کافی اسید فولیک را پیش از باردار شدن در بدن خود داشته باشید تا در زمانی که شاید حتی از بارداری خودتان خبر نداشته باشید، اسید فولیک زمینه بسته شدن صحیح لوله های عصبی جنین را فراهم کند.
مطالعه ای که به تازگی در خصوص لزوم مصرف اسید فولیک پیش از بارداری انجام شده نشان می دهد، خطر زایمان طبیعی زودرس در خانم هایی که از یک سال قبل از بارداری اسید فولیک می خورند، 50 درصد کمتر است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به خانم ها توصیه می کند که از یک ماه قبل از اقدام برای بارداری روزانه یک عدد مکمل اسید فولیک میل کنند.

همچنین این مرکز به همه خانم هایی که در سن باروری هستند توصیه می کند که روزی یک عدد اسید فولیکمیل کنند. بنابراین هیچ اشکالی ندارد اگر کمی زودتر مصرف مکمل اسید فولیک را شروع کرده و بعد اقدام به بارداری کنید.

مقدار اسید فولیک قبل از بارداری

دوز توصیه شده اسید فولیک برای تمام زنان در سن باروری 400 میکروگرم در هر روز است. اگر شما روزانه مولتی ویتامین مصرف می کنید، برچسب روی بسته مولتی ویتامین را چک کنید تا ببینید که آیا میزان اسید فولیک موجود در آن کافی هست یا نه. اگر میزان اسید فولیک موجود در یک مکمل مولتی ویتامین کمتر از 400 میکروگرم باشد، احتمالا لازم است اسید فولیک را به صورت جداگانه مصرف کنید.

فواید  مصرف اسید فولیک قبل و در زمان بارداری

بدون اسید فولیک کافی در بدن مادر لوله های عصبی جنین به درستی بسته نمی شوند و این مساله می تواند منجر به نقایص مغزی در دوران جنینی شود که مهم ترین آنها شامل اسپینا بیفیدا (شکاف مادرزاد مهره‌های کمر) و آنانسفالی (اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی که به دلیل عدم بسته ‌شدن انتهای کانال عصبی ایجاد می شود) است.
نوزادانی که با آنانسفالی به دنیا می آیند معمولا نمی توانند طولانی زندگی می کنند، و نوزادانی که با اسپینا بیفیدا متولد می شود ممکن است به طور دائم غیر فعال شوند و امکان هیچ نوع حرکتی نداشته باشند. این مشکلات بسیار ترسناکند اما به راحتی می توانید با مصرف مقادیر کافی اسید فولیک جلوی بروز این نقایص را بگیرید و تا 50 درصد خطر بروز این مشکلات را کاهش دهید. در ضمن اگر در حال حاضر فرزندی دارید که مبتلا به آنانسفالی است، با خوردن مقادیر کافی اسید فولیک پیش از بارداری مجدد، خطر یک تولد دیگر همراه با آنانسفالی را تا 70 درصد کاهش دهید.

علاوه بر ای مصرف اسید فولیک می تواند جنین شما را در برابر سایر بیماری های زیر محافظت کند:
1. شکاف لب و کام
2. تولد نوزاد نارس
3. وزن کم در هنگام تولد
4. سقط جنین
5. رشد ناکافی در رحم مادر

همچنین مصرف اسید فولیک می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را نیز کاهش دهد:
1. عوارض بارداری از جمله پره اکلامپسی
2. بیماری قلبی
3. سکته
4. برخی از انواع بیماریهای بسیار خطرناک
5. بیماری آلزایمر

منابع خوب اسید فولیک برای زنان

غذاهایی که می تواند به شما کمک کند که اسید فولیک بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنید، عبارتند ازگوشت گاو، عدس، اسفناج، لوبیا، غلات غنی شده و... .

 

آیا اسید فولیک با فولیک اسید فرق دارد

مصرف فولیک اسید طی بارداری موجب کاهش یا پیشگیری از بروز اختلالات عصبی در جنین می شود که ناشی از بسته شدن نامناسب لوله عصبی در اوایل بارداری است.  مصرف اسید فولیک از باقی ماندن قاعده مهره ها که سبب نمایان شدن نخاع و اعصاب می شود یا  انانسفالی (عدم وجود مغز و نخاع به صورت مادرزادی) و انسفالوسل (بیرون زدگی مغز داخل حفره ای در جدار جمجمه) جلوگیری می کند. در مادرانی که یک ماه پیش از باردار شدن اسید فولیک را مصرف کرده و آن را تا پایان سه ماهه اول ادامه داده اند وقوع این بیماریها در جنین کمتر گزارش شده است.

پرسش: یک سؤال داشتم من از قرص فولیک اسید استفاده میکنم (قبل از اقدام برای بارداری) میخواستم بدونم خوردن آن چه وقت از روز مناسب تر است و آیا این درست است که خوردن فولیک اسید جنین را دختر میکند؟

پاسخ: وقتی پزشک به شما دستور آن را داده است باید حتما مصرف کنید.اگر پزشکتان زمان خاصی را برای دریافت آن ذکر نکرده اند،زمان مصرف اینگونه قرص ها نیم ساعت قبل از غذا و یا بعد از غذاست.مصرف اسید فولیک به دختر یا پر شدن ربط ندارد.اهمیت دریافت آن را برایتان در زیر آورده ام.
اسید فولیک یا فولات (ویتامین B9) جزو ویتامین های گروه B می باشد. این ویتامین محلول در آب است، در بدن جمع نمی شود و از طریق ادرار دفع می گردد. پس باید هر روز در رژیم غذایی خود، مصرف منابع غذایی اسید فولیک را فراموش نکنیم.

اهمیت اسید فولیک

اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا و استفاده ی بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند. اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد.)نیز لازم است.

این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است.

اسید فولیک همچنین در رشد بافت ها کمک می کند و باعث درست عمل کردن سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد.

مکمل(قرص) اسید فولیک در درمان بی نظمی های وابسته به کمبود اسید فولیک استفاده می شود. اسید فولیک برای درمان زخم های پا نیز تجویز می شود.

اسید فولیک در تکامل رشد جنین بسیار با اهمیت می باشد. رشد طناب نخاعی و مغز جنین در گرو مصرف اسید فولیک توسط مادر می باشد.

اغلب زنانی که می خواهند باردار شوند و زنان باردار، باید مکمل اسید فولیک مصرف کنند. دادن این ویتامین به زنان باردار بسیار مفید است، چرا که از ناهنجاری های عصبی زمان تولد، مانند نقص لوله عصبی نوزادان(اسپینا بیفیدا) جلوگیری می کند.

زنان باید مکمل اسید فولیک را 2 تا 3 ماه قبل از بارداری و در 3 ماهه اول بارداری مصرف کنند، مخصوصا زنانی که سابقه ناهنجاری های عصبی در اقوامشان وجود دارد و زنانی که داروهای خاصی را مصرف می کنند، مثل برخی از داروهای ضد صرع .

اسید فولیک و بیماری قلبی

اگر غذا های دارای اسید فولیک ( فولات) را مصرف کنید، احتمال خطر بیماری قلبی را کم کرده اید. اسید فولیک مقدار اسید آمینه هموسیستئین را نیز کم می کند.

انستیتوی سلامت ی بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را مشخص کرده است، نظیر: افزایش LDL (کلسترول بد)، افزایش فشار خون، کاهش HDL (کلسترول خوب)، چاقی و دیابت.

در سال های اخیر یکی دیگر از عوامل خطر برای بیماری قلبی شناخته شد و آن افزایش هموسیستئین است.

هموسیستئین، یک اسید آمینه می باشد که در خون وجود دارد و افزایش مقدار آن باعث سکته و بیماری قلبی می شود.

افزایش هموسیستئین باعث تنگ و گشاد شدن دریچه قلب می شود. همچنین، باعث تخریب رگ قلب و منعقد شدن خون در قلب و سکته قلبی شود.

کمبود فولات، ویتامین B12 و ویتامین B6 مقدار همموسیستئین خون را زیاد می کنند و به همین سبب بیماری قلبی را باعث می شوند. مصرف مکمل های فولات باعث کاهش مقدار هموسیستئین می شود و علاوه بر آن تنگ و گشاد شدن دریچه قلب را بهبود می دهد.

اسید فولیک و ویتامین B12

مکمل اسید فولیک برای کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 مفید است.

اما این مکمل بر روی تغییرات و ناهنجاری های عصبی ناشی از کمبود ویتامین B12 اثری ندارد. برای درمان این ناراحتی های عصبی تنها مصرف ویتامین B12 مفید است.

کمبود اسید فولیک

کمبود اسید فولیک وقتی پیدا می شود که مصرف منابع غذایی این ویتامین جوابگوی نیاز بدن نباشد و یا فولات دفع شده از بدن زیاد باشد.

کمبود فولات در زنان باردار، منجر به کاهش وزن تولد، نوزادان نارس و دچار نقص لوله ی عصبی جنین می گردد.

در نوجوانان، کمبود فولات منجر به آنمی (کم خونی) می شود.

از دیگر علایم کمبود این ویتامین در بدن می توان کمبود اشتها ، اسهال، کمبود وزن، ضعف، سردرد، زود رنجی، فراموشی و ..... را نام برد.

به طور کلی، علائم زیر در کمبود این ویتامین ایجاد می شود:
خاکستری شدن موها، کم خونی، ضعف، آشفتگی در خواب، رنگ پریدگی، سرخی و بادکردگی و زخم های زبانی (گلوسیت)، زخم معده و اسهال.

مقدار نیاز به اسید فولیک

زنان و مردان 19-14 ساله، روزانه 400 میکروگرم نیاز دارند. خانم های باردار 19-14 ساله ، روزانه 600 میکروگرم و خانم های شیرده در همین محدوده سنی روزانه به 500 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند.

انجمن دارویی برای برخی افراد، تجویز مکمل این ویتامین را ضروری می داند، از جمله:
• زنان باردار و شیرده
• بیماران سوء هضمی
• بیماران دیالیزی
• بیماران کبدی
• بیماران کم خون
• کسانی که مشروبات الکلی مصرف می کنند.

عوارض اسید فولیک

زیادی اسید فولیک هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد، زیرا که اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود.

اما بعضی از شواهد نشان می دهد که زیادی اسید فولیک می تواند موجب تشنج در افرادی شود که از داروهای ضد تشنج استفاده می کنند. لذا کسانی که دارو مصرف می کنند، باید با پزشک خود در مورد مصرف قرص اسید فولیک مشورت کنند.

منابع غذایی اسید فولیک

لوبیا چیتی، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، بامیه، کلم، گوشت گاو و مرغ، جگر، نان و غلات سبوس دار، مخمر آبجو(مثل ماءالشعیر)، پنیر، خرما، سبزیجات برگی شکل، حبوبات، شیر، قارچ، ماهی تن، جوانه گندم خام، کاهو، آب پرتقال، زرده تخم مرغ و موز.

فولیک اسید,اسید فولیک تفاوت فولیک اسید 1 و 5,بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری و قبل از بارداری

قرص زینک پلاس,زینک پلاس,قرص زینک

پرسش های متداول و معمول درباره تفاوت اسید فولیک 1 میلی گرم با 5 میلی گرم

تفاوت فولیک اسید 1 و 5
اسید فولیک 5
اسید فولیک 1
فولیک اسید 5
فولیک اسید 1
اسید فولیک 1 یا 5

پاسخ:

تفاوت اسید فولیک 1 میلی گرم با 5 میلی گرم

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در این باره گفت:

خانم‌هایی که تصمیم به بارداری می‌گیرند، باید یک تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری، مراجعه کنند که یک شرح حال و سابقه از بیماری‌هایی که در فرد و خانواده‌اش وجود دارد در اختیار پزشک قرار بگیرد تا اقدامات مراقبتی قبل از بارداری انجام شود.

دکتر زهرا شمالی افزود:

 

مثلا افرادی که سابقه قندخون، تیروئید، بیماری‌های قلبی یا آسم دارند حتما باید مشاوره‌های قبل از بارداری را انجام دهند همچنین کسانی که سابقه مرگ جنین، زایمان زودرس یا پارگی زودرس کیسه آب دارند جز افراد پرخطر محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه همه خانمها باید قبل از اقدام به بارداری فولیک اسید مصرف کنند، گفت:

توصیه می شود، خانمها از یک ماه تا سه ماه قبل از بارداری از فولیک اسید استفاده کنند که خیلی از عوارض قلبی و مغزی عصبی را کاهش می دهد ولی خانمهایی که سابقه قندخون یا بیماری‌های مغزی عصبی در دوران جنین‌های قبلی دارند توصیه می شود که از فولیک اسید 5 میلی گرم از سه ماه قبل از دوران بارداری استفاده کنند و تا سه ماه اول بارداری ادامه دهند اما کسانی که سابقه بیماری خاصی ندارند از فولیک اسید یک میلی گرم استفاده کنند.

این پزشک متخصص تصریح کرد:

 

از دیگر مراقبتهایی که خانم‌ها باید قبل از دوران بارداری انجام دهند، انجام معاینه واژینال است که اگر عفونت واژینال دارند قبل از بارداری درمان شود زیرا عفونت‌های قارچی احتمال زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می‌دهند.
وی افزود: تست پاپ اسمیر و تزریق واکسن‌هایی که از مدت زمان آن بیش از ده سال گذشته است از دیگر مراقبت‌هایی است که باید قبل از اقدام به بارداری انجام شود.

دکتر شمالی خاطرنشان کرد:

بیماری‌های دندان باعث افزایش احتمال زایمان زودرس و پارگی کیسه آب ‌می‌شود و میزان عفونت در دوران بارداری را افزایش می دهد بنابراین معاینات دندانپزشکی قبل از اقدام به بارداری نیز از دیگر مراقبت‌هایی است که باید انجام شود.

چگونه خیلی زود لاغر شویم,چگونه روزی یک کیلو وزن کم کنیم,چگونه در یک ماه 1 کیلو لاغر شویم؟,رژیم لاغری 20 کیلو در یک ماه,چگونه در یک هفته 2 کیلو لاغر شویم,چگونه در سه روز لاغر شویم,چگونه بدون ورزش لاغر شویم,چگونه با ورزش لاغر شویم

فولیک اسید اسید فولیک

بهترین زمان مصرف قرص فولیک اسید در بارداری و قبل از بارداری,تفاوت اسید فولیک1 و 5

 

   




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: