شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه؟ قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت 13:11 | بازدید : 5518 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

 قرص هیدروکسی زین, شربت هیدروکسی زین,شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه,هیدروکسی زین شربت,هیدروکسی زین 10,هیدروکسی زین چیست,هیدروکسی زین در بارداری,هیدروکسی زین در شیردهی,هیدروکسی زین برای نوزاد,داروی هیدروکسی زین,تداخل دارویی هیدروکسی زین,عوارض هیدروکسی زین در نوزادان,مقدار مصرف هیدروکسی زین در بزرگسالان,مقدار مصرف هیدروکسی زین در کودکان,دادن شربت هیدروکسی زین به نوزاد,هیدروکسی زین برای چی خوبه,هیدروکسی زین چه دارویی است,شربت هیدروکسی زین برای سرماخوردگی

شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه؟ قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین

قرص هیدروکسی زین, شربت هیدروکسی زین,شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه,هیدروکسی زین شربت,هیدروکسی زین 10,هیدروکسی زین چیست,هیدروکسی زین در بارداری,هیدروکسی زین در شیردهی,هیدروکسی زین برای نوزاد,داروی هیدروکسی زین,تداخل دارویی هیدروکسی زین,عوارض هیدروکسی زین در نوزادان,مقدار مصرف هیدروکسی زین در بزرگسالان,مقدار مصرف هیدروکسی زین در کودکان,دادن شربت هیدروکسی زین به نوزاد,هیدروکسی زین برای چی خوبه,هیدروکسی زین چه دارویی است,شربت هیدروکسی زین برای سرماخوردگی

کد تولز » سلامت » قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین

شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه؟

هیدروکسی زین به انگلیسی Hydroxyzine  دارویی ضدحساسیت از گروه آنتی هیستامین های خواب آور می باشد که برای کاهش خارش های پوستی در اثر حساسیت ها استفاده می شود.
ارتباط با ماده ی حساسیت زا، حساسیت های فصلی، نیش حشرات می تواند در بدن انسان منجر به آزادشدن ماده ای شیمیایی به نام هیستامین گردد. آزادسازی هیستامین در بدن با روز علائمی همچون لکه های قرمزپوستی همراه با خارش،عطسه، آبریزش بینی، التهاب گلو، قرمزی و خارش چشم ها و...همراه می باشد.
هیدروکسی زین با مهارکردن اثر هیستامین ، به کاهش علائم حساسیت خصوصا خارش ناشی از آن کمک می کند.

 

علایم حساسیت یا آلرژی به هیدروکسی زین

بروز کهیر
مشکل تنفسی
تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو
عوارض جدی و خطرناک قرص و شربت هیدروکسی زین
حرکات بی قرار در چشم، زبان، فک، یا گردن
ترمور (لرزش غیر قابل کنترل)
گیجی
تشنج

عوارض شایع ولی کم خطر

سرگیجه, خواب آلودگی
تاری دید
خشکی دهان
سردرد

موارد و مقدار مصرف قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین 
الف ـ اضطراب، فشار عصبی، زیادی فعالیتهای حركتی. بزرگسالان: mg 100-50 خوراكی 4 بار در روز استفاده شود. كودكان بزرگتر از شش سال: از راه خوراكی ، مقدار mg/day 100-50 در مقادیر منقسم مصرف می‌شود.

كودكان كوچكتر از شش سال: از راه خوراكی ، مقدار mg/day 50 در مقادیر منقسم مصرف می‌گردد. ب) خار ش: بزرگسالان: mg 25 خوراكی 4-3 بار در روز مصرف می‌شود.

كودكان بزرگتر از 6 سال: mg 100-50 در روز در دوزهای منقسم استفاده می‌شود. كودكان زیر 6 سال: mg 50 در روز در دوزهای منقسم استفاده می‌شود.

مكانیسم اثر اثر ضد اضطراب و تسكین‌بخش: هیدروكسی‌زین از طریق كاهش فعالیت بعضی از نواحی زیر قشری CNS موجب بروز اثرات تسكین بخش و ضد اضطراب می‌شود.

این دارو با مصرف مقادیر زیاد ، اثر ضد درد نیز دارد. اثر ضد خارش: هیدروكسی زین برای پیوند یافتن به گیرنده‌های سلولی به طور مستقیم با هیستامین رقابت می‌كند.

سایر اثرات: هیدروكسی زین به عنوان یك داروی كمكی برای ایجاد تسكین و داشتن اثرات آنتی هیستامین و آنتی كولینرژیك ، قبل و بعد از جراحی به كار می‌رود.

مکانیسم اثر قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین
جذب: بعد از مصرف خوراكی، به سرعت و به طور كامل جذب می‌شود. پخش: چگونگی پخش این دارو در انسان به خوبی مشخص نیست. متابولیسم: تقریباً به طور كامل در كبد متابولیزه می‌شود. دفع: متابولیتهای هیدروكسی زین عمدتاً از طریق ادرار و مقادیر كمی از دارو و متابولینهای آن از طریق مدفوع دفع می‌شوند . نیمه عمر این دارو سه ساعت است. اثر تسكین بخش این دارو ممكن است تا 6-4 ساعت ، و اثر ضد هیستامین آن تا مدت چهار روز باقی بماند.

همچنین ببینید:

چند روز بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود میشویم

قرص ناپروکسن 500 برای چیست

قرص آتورواستاتین برای چیست؟

بهترین ویتامینها برای چاقی صورت

موارد منع مصرف و احتیاط قرص هیدروکسی زین و شربت هیدروکسی زین
هیدروكسی زین ممكن است بر اثرات داروهای مخدر شبه تریاك، باربیتوراتها، الكل، داروهای آرام‌بخش و سایر داروهای مضعف CNS افزوده یا آنها را تشدید كند. مقدار مصرف داروهای مضعف CNS باید تا حدود 50 درصد كاهش یابد. مصرف همزمان با سایر داروهای آنتی كولینرژیك موجب بروز اثرات اضافی آنتی كولینرژیك می‌شود. هیدروكسی زین ممكن است اثر اپی‌نفرین در انقباض عروق را مسدود سازد. اگر مصرف یك داروی منقبض كننده عروقی موردنیاز باشد ، باید از نور‌اپی‌نفرین یا فنیل افرین استفاده شود.

توصیه های هیدروکسی زین
-هیدروکسی زین می تواند خواب آلودگی و گیجی شدیدی در شماایجاد کند. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد، تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند خودداری کنید .
-مصرف الکل عوارض خواب آوری هیدروکسی زین را تشدید می نماید به همین دلیل از مصرف الکل و فرآورده های الکلی در زمان درمان با این دارو خودداری نمایید .
-در صورتی که قصد انجام عمل جراحی، درمان یا آزمایشات بالینی خاصی (مانند تست آلرژی)را دارید،درمانگر خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید زیرا لازم است برای مدتی پیش از انجام این پروسه ها مصرف داروهای ضدحساسیت را قطع نمایید.
-در مدت درمان با این دارو حساسیت بدن شما به نور بیشتر می شود لذا تاجای ممکن درمعرض نور مستقیم قرار نگیرید و از کرم های ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده نمایید.
-پیش از شروع هر داروی جدید، پزشک یا داروساز خود را در جریان مصرف هیدروکسی زین قرار دهید تااز تداخلات دارویی و بروز عوارض دارویی جلوگیری نمایید.

شربت هیدروکسی زین قرص هیدروکسی زین,شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه

عوارض شایع هیدروکسی زین 
-احساس سرگیجه و خواب آلودگی و تاری دید
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
-در مدت درمان با این دارو، ممکن است با مشکل در دفع ادرار مواجه شوید. در این صورت به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت معده درد و مشکلات گوارشی، با مصرف غذاهای سبک و پرهیز از غذاهای چرب و پرادویه، می توانید این عوارض را کاهش دهید.

هیدروکسی زین با چه داروهایی تداخل دارد ؟
هیدروکسی زین می تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کند. در زمان تجویز این دارو ، تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید . مصرف هیدروکسی زین با داروهای خواب آور ، آرامبخش ، مسکن ، شل کننده های عضلات ، داروهای ضدافسردگی ، تشنج و …می تواند باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته و تداخل دارویی شود .

مصرف هیدروکسی زین با داروهای آنتی بیوتیک ، داروهای ضد اضطراب ، داروهای آریتمی قلب ، داروهای ضدویروس ، مالاریا و ایدز می تواند باعث بروز مشکلات قلبی جدی شود . همچنین هیدروکسی زین ممکن است با برخی مکمل ها ، مولتی ویتامین ها و داروهای گیاهی تداخل داشته باشد . در این مورد از پزشک خود راهنمایی بگیرید .

برخی از داروهایی که یا هیدروکسی زین تداخل دارند عبارتند از :

 آنتی هیستامین هایی مانند : آزیترومایسین (Zithromax، ZMax)،
داروهای ضدافسردگی مانند : سیتالوپرام (Celexa) و فلوکستین (Prozac، Sarafem، Selfemra)؛
داروهای آریتمی قلب مانند آمیودارون (کوردارون، نکسسترون، پیکرن)، پروکاریامین، کینیدین (در Nuedexta) و سوتولول (Betapace، Sorine، Sotylize)؛ باربیتورات ها؛ کلاریترومایسین (Biaxin، در Prevpac)؛ دوپروئیدول (Inapsine)؛ اریترومایسین (Eryc، Ery-Tab، PCE، دیگران)
داروهای خاصی برای بیماری های روانی مانند کلرپرومازین، کلوزاپین (کلوزیریل، فازاکلو ODT، ورثکلوس)، ایلئوریدون (فاناپت)، کریتیاپین (سرکوئل) و زیپرازیدون (Geodon)؛ مپریدین (Demerol)؛ متادون (Dolophine، Methadose)؛ مکسیفلوکساسین (Avelox)؛ دا ایندستسترون (زفران، زولنز)؛ پنتامیدین (Nebupent، Pentam)؛

قرص هیدروکسی زین, شربت هیدروکسی زین,شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه

 

نکاتی که در ارتباط با مصرف شربت هیدروکسی زین باید بدانید
در صورت ابتلا به اختلال تشنج، بیماری کبد یا بیماری کلیوی قبل از مصرف این دارو، پزشک را مطلع سازید.
در صورت مشاهده هر یک از عوارض جدی مانند لرزش، گیجی، تشنج یا حرکات بی قرار در چشم، زبان، فک یا گردن مصرف این دارو را قطع و سریعا به پزشک مراجعه کنید.
شربت هیدروکسی زین را با قاشق مخصوص اندازه گیری، اندازه بگیرید. اگر شما این قاشق را ندارید، می‌توانید آن را از داروخانه تهیه کنید.
هیدروکسی زین را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: