سیاهی دور چشم
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
دو شنبه 30 مهر 1397 ساعت 12:28 | بازدید : 2746 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

 

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی : به منظور رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی می‌توانید از گیاه آرنیکا استفاده کنید. آرنیکا گیاهی است که برطرف کننده سیاهی دور چشم بوده و تورم چشم را کاهش می دهد. همچنن باعث التیام عضلات چشم و بافتهای آسیب دیده می شود.

برای جلوگیری از بیشتر شدن کبودی در اسرع وقت از آرنیکا استفاده کنید. یکی از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم کرم موضعی یا پماد آرنیکا است. همچنین در صورت تمایل به استفاده از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم می‌توانید از روغن آرنیکا استفاده کرده و سه بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

میوه های آناناس و پاپایا

آناناس و پاپایا میوه‌هایی هستند که می‌ توانند به درمان سیاهی دور چشم کمک کنند. هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که روند بهبودی هر گونه جراحتی که باعث تغییر رنگ پوست می‌شود را تسریع می کنند.

این میوه‌ها آنزیم هایی دارند که پوست را نرم و ترمیم می کنند.برای بهره مندی از منافع این میوه ها در کمک به درمان کبودی زیر چشم ها می توانید:

– تکه هایی از این میوه‌ها را به صورت موضعی اطراف منطقه سیاه شده چشم بمالید یا

– آب این میوه‌ها را بنوشید یا خود میوه‌ها را بخورید.

نارون کوهی، داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم

می توانید از نارون کوهی به عنوان یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید. نارون کوهی یک داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم است که برای بسیاری از مشکلات مفید است. در ذیل چند روش استفاده از نارون کوهی آورده می شود.

– یک تکه پنبه را در نارون کوهی بخیسانید و برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده چشم قرار دهید.این کار اثر تسکین دهندگی و شفابخشی دارد.

– همچنین می‌توانید محلولی از اسانس بابونه، نارون کوهی و آب تهیه کنید. پارچه ای تمیز را در محلول بخیسانید و روی پلک‌ها و نواحی آسیب دیده بگذارید.سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم روغن های گیاهی را امتحان کنید.
ماساژ نواحی آسیب دیده با یک روغن گیاهی مناسب می‌تواند به تسکین درد، تورم و التهاب کمک کند.روغن زیتون بهترین گزینه برطرف کننده سیاهی دور چشم است چون خواص درمانی برای کبودی زیر چشم دارد.

همچنین می‌توانید نوع دیگری از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم را امتحان کنید روغن هایی نظیر نارگیل یا کرچک. روغن را به آرامی ماساژ دهید چون فشار اضافی باعث درد بیشتر می شود.

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی
ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم مفید بوده و به کاهش تورم و درد کمک می کند. دو روش برای استفاده از سیب زمینی وجود دارد.

جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم یک سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر برش بزنید. برشهای سیب زمینی را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. سپس قطعات سرد سیب زمینی را به مدت نیم ساعت روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

در روش دیگر برای رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس خود سیب زمینی رنده شده را روی چشم قرار دهید.

درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی با ریشه آذان الحمار یا سنفیتون

ریشه سنفیتون یک گیاه عالی برای درمان خانگی سیاهی دور چشم است که باعث کاهش درد و رهایی از سیاهی دور چشم می شود.

به منظور درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی یک قاشق چای خوری ریشه سنفیتون را کوبیده و با آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید.این خمیر را روزی یک بار روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

همچنین برای تهیه ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم ریشه سنفیتون را در آب بجوشانید، پارچه ای تمیز در آن بخیسانید و آنرا روی قسمت آسیب دیده بمالید.

 

درمان سیاهی دور چشم با روش های خانگی

چای کیسه‌ای
یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. بهتر است از ۲ چای کیسه‌ای به طور همزمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به علت داشتن ماده‌ای به نام «تانین» سیاهی و تیرگی دور چشم را بهبود می‌بخشد و از بروز پف و تورم در این ناحیه جلوگیری می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید.

بادام و لیموترش
بادام و لیمو ترش به از بین‌بردن تیرگی دور چشم و بهبود جریان گردش خون در ناحیه دور چشم کمک شایانی می‌کند. برای این منظور باید ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با استفاده از روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید.

گلاب
برای از بین بردن سیاهی‌های دور چشم باید مقداری پنبه را به گلاب آغشته کنید؛ سپس آن را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بر روی اطراف چشم‌هایتان قرار دهید.

ماسک خیار و گلاب
یکی دیگر از روش‌هایی که به بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و کار زیاد کمک می‌کند، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک باید یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن را درون سه تا چهار قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را بر روی پلک‌ها و اطراف چشم بگذارید و اجازه دهید تا به‌مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. نکته مهم آن است که باید خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید که آب این ماسک وارد چشم‌هایتان نشود. سپس این ماسک را به کمک دستمال مرطوب پاک کنید و صورت‌تان را با آب خنک بشویید.

کمپرس عصاره برگ‌های نعناع
استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. برای تهیه این عصاره باید ۲ تا سه قاشق غذاخوری از برگ‌های نعناع را درون ۲ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم بگذارید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود. دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته کنید و آن را روی چشم‌هایتان قرار دهید.

 

مرتبط: محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی • درمان قطعی رفلاکس معده با داروهای گیاهی • از بین بردن چروک دور چشم به روش زنان ژاپنیقرص بیسموت ساب سیترات • روغن سیاه دانه  • بهترین ویتامینها برای چاقی صورت • چگونه باسنی بزرگ داشته باشیم • مترونیدازول •  برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد   علت خستگی و خواب آلودگی در طول روز • فلوکستین  • روغن نارگیل




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: