مکان های تفریحی
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
جمعه 27 مهر 1397 ساعت 6:32 | بازدید : 2990 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

بهترین مکان های تفریحی تهران در شب

راهنمای سفر:معرفی مکان های تفریحی تهران در شب  برای جوانان و تفریح در شهر شلوغ تهران تا انتها با ماباشید.

مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

بام تهران

اگر دلتان بخواهد تهران را از بالا ببینید و از دور شهر را رصد کنید، یا دنبال جایی می‌گردید که دقایقی بشود در گوشه‌ای خلوت کرد و تنها بود، یا دلتان بخواهد در آب و هوای کوهستانی پیاده روی کنید، بام تهران انتخاب خوبی است.

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و اول توچال واقع شده، آب و هوای خیلی خوبی دارد و برای تفریح و خوشگذرانی می‌شود رویش حساب کرد. روند توجه به بام تهران و تبدیل شدن آن به یکی از نقاط گردشگری تهران به خصوص در شب، از سال 1394 و زمانی که رستوران ها و امکاناتی مثل سورتمه به آن اضافه شد،

شدت گرفت و حالا خیلی‌ها علاوه بر عوض کردن آب و هوا، برای خوردن “آش” نیز به بام تهران می‌روند. حالا بام تهران تبدیل شده به جایی که اگر آدم دلش بخواهد تنها باشد، از غصه ها فرار کند یا از آن بالا بر سر شهر فریاد بزند، به آن پناه می‌برد.

برای رفتن به بام تهران می‌توان در اتوبان چمران قرار گرفت و بعد خیابان ولنجک را به سمت بالا طی کرد. خود بام تهران پارکینگ دارد و برای رسیدن به آن بالا نیز مینی باس های برقی هست. فقط اینکه فکر رفتن به بام را در روزهای آخر هفته و تعطیل باید از سر بیرون کرد که فقط ماندن در ترافیک نصیب می‌شود.

مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

پل طبیعت

این روزها تهران دیگر تنها با برج‌هایی مثل آزادی و میلاد شناخته نمی‌شود و حالا پل طبیعت نیز یکی از نمادهای پایتخت است. پلی که به یکی از جاذبه‌های تهران چه در روز و چه در شب تبدیل شده و شب‌ها قدم زدن روی آن ‌می‌تواند حالت را زیر رو کند، به خصوص که نم بارانی هم زده باشد. پل طبیعت که از سال 1393 به عنوان یکی از جاذبه‌های تهران شناخته می‌شود بر روی بزرگراه مدرس قرار گرفته و دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند.

می‌توان روی پل با خیال راحت و بدون مزاحمت هیچ خودرویی، راه رفت و رفت و آمد ماشین ها را از آن بالا تماشا کرد و عکس های یادگاری زیادی هم گرفت. در مسیرتان رستوران و کافی شاپ های زیادی نیز هست،

دو فود کورت راه چوبی و راه سبز، انواع و اقسام غذاها را، از غذاهای خانگی و ایرانی تا ایتالیایی و مکزیکی سرو می‌کنند. فقط اینکه قیمت‌ها در اینجا کمی بالاست. برای رفتن به پل طبیعت یا می‌توان از مترو استفاده کرد، در ایستگاه شهید حقانی پیاده شد و راه پارک طالقانی را در پیش گرفت و یا از بزرگراه شهید حقانی غرب وارد خروجی ایستگاه مترو شد و ماشین را در پارکینگ همانجا گذاشت.

مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

پارک آب و آتش

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که به خصوص در شب دیدنی تر و دلفریب تر می‌شود و سکوت آرامش بخشی بر آن حاکم می‌شود، پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی همه در یک راسته قرار گرفته‌اند. پارک آب و آتش، با  پارک هایی که تاکنون در تهران دیده‌ایم فرق می‌کند.

بزرگی پارک یکی از جاذبه های آن است که در گوشه و کنارش آلاچیق های زیادی قرار گرفته، همچنین قرار گرفتن چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه کبوتر، مسیر کالسکه‌رانی، فانوس دریایی و آبنما از آن پارک متفاوتی ساخته است.

در بعضی شب‌ها هم نقال در 7 پرده در دور تا دور پارک پرده خوانی می کند و داستان حضرت ابراهیم را نقل می‌کند. برای رفتن به بوستان آب و آتش باید راه میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، اولین کوچه بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان را در پیش گرفت.

مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

باغ ایرانی

محله ده ونک را که کمی بالا بروید به باغی پر از گل و دل انگیز برمی خورید که زیبایی رویاگونه‌ ای دارد. در حقیقت اینجا گوشه‌ای به جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی اش کرده‌اند و مکان دنجی برای دقایقی خلوت کردن از آن ساخته اند. باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز بسیار قشنگ است و هم در شب. باغی پر از گل های رنگارنگ رز و نسترن که در هر فصلی از سال دیدنی است.

می‌توان روی نیمکت های باغ نشست و خستگی در کرد یا در بین درختان سربه فلک کشیده چنار باغ و جوی های آبی که در سرتاسر آن جاری است راه رفت. باغ ایرانی یک کوشک مرکزی قشنگ  که  کاربری رستوران و چایخانه را پیدا کرده نیز دارد، به اضافه زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی برای بزرگسالان و امکان تردد راحت برای معلولان. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی ،20 متری پیروزان ، کوچه شهید صابری واقع شده.

مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

دریاچه چیتگر

وجود دریاچه یا رودخانه ای مشابه زاینده رود اصفهان در تهران همیشه یکی از آرزوهای ما تهرانی ها بوده، جایی که بشود کنارش نشست و با نگاه کردن به آن غم ها را از یاد برد. درست است که دریاچه چیتگر به پای جایی مثل زاینده رود با پل های زیبایش نمی‌رسد، ولی در شهر شلوغی چون تهران بودنش غنیمت است.

جایی که می‌توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به تماشای مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است در شب دیدنی تر نیز می‌شود.  انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف در آب دریاچه، آن را در شب قشنگ‌تر می‌کند.

دریاچه چیتگر هم خودش قشنگ است و هم اطرافش تفریحات زیادی دارد. قایق سواری در دریاچه و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از آنهاست، به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد.

رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته و می‌توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد. یا در مرکز خرید بام لند چرخید و حسابی خرید کرد. دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

 تور کیش ارزان دقیقه 90

مکان های تفریحی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: