تخم مرغ رنگی
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
یک شنبه 20 خرداد 1397 ساعت 1:11 | بازدید : 3202 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

تخم مرغ رنگی و طرز تهیه و تزیین تخم مرغ رنگی برای سال 97 و 1397

فلسفه‌ی تخم مرغ رنگی

تخم مرغ رنگی معمولاً یک تخم مرغ طبیعی و گاه مصنوعی است که آن را با روشهای گوناگون تزئین می‌کنند و در جشن‌هایی مانند نوروز و عید پاک استفاده می‌شود.
اغلب هنگام نوروز و در سفره هفت سین برای زیبایی به کار می‌رود. برای رنگ آمیزی آن از مواد طبیعی مانند: لبو، پوست انار، زرد چوبه و … و یا رنگهای شیمیایی استفاده می‌کنند.
انواع سفید و رنگین آن باید زینت بخش خوان نوروزی باشد. چون تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد.
پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق کیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم کیهانی به وجود آمد.
در روستا‌ها رسم بر این است که یکی از تخم مرغ‌ها را بر روی آیینه می‌گذارند و اعتقاد دارند که در هنگام تحویل سال وقتی که گاو آسمانی کره زمین را از شاخی به شاخ دیگر خود می‌افکند، تخم مرغ بر روی آیینه خواهد جنبید.

طرز تهیه تخم مرغ رنگی شب عید

1 _ با استفاده از اسپری های رنگی طلایی یا نقره ای آنها را یکدست رنگ کنید.
2 _ درون قهوه یا نسکافه جوشانده و به رنگ قهوه ای درآورید که می توانید همینطور ساده داخل جا تخم مرغی گذاشته و یا دور آن را با ربان تزیین کنید.
3 _ تخم مرغها و چند تخم بلدر چین را با استفاده از کاغذهای زرورقی رنگی که به راحتی دور آنها پیچیده می شود تزیین کنید و کنار هم در سبد قرار دهید.
4-دو طرف تخم مرغ را با سوزن و با احتیاط سوراخ کرده تا بتوانید تخم مرغها را خالی کنید سپس روی آنها را به هر شکلی که می خواهید نقاشی کرده و با استفاده از نخهای رنگی یا روبانهای رنگی که از آنها رد می کنید به
نکته : نقاشی روی تخم مرغها را هم می توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغها را قبل از جوشاندن پار چه های رنگی که رنگ می دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آنها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکلهای جالبی آنها رنگ آمیزی شوند.
5 _ -روی آنها اسکناس های بازی بچه ها را بچسبانید و یا اسکناسهای حقیقی چسبانیده و به بچه ها هدیه دهید فقط توجه داشته باشید که اگر از اسکناسهای حقیقی برای عیدی دادن به بچه ها بر روی تخم مرغ ها می چسبانید تنها در چند جای آن و به مقدار خیلی کم عسل بزنید تا به راحتی اسکناس جدا شده و موقع جدا شدن پاره نشود.
6 _ - می توانید از تخم بلدر چینهای کوچک رنگ شده نیز در کنار تخم مرغها استفاده کنید.
7 _ -تخم مرغها را همینطور ساده یا رنگ شده داخل سلفونهای کوچک گذاشته و با روبانهای رنگی بالای آن را پاپیون کنید.
8 _ از گلهای پارچه ای کوچک آماده به همراه نوارهای رنگی جهت تزیین تخم مرغها استفاده نمایید.
9 _ -از تخم مرغ شانسی ها یی که از شکلات و سکه پر کرده اید برای هدیه دادن به بچه ها نیز می توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید.
10 _ -می توانید از مادر بزرگهای مهربان کمک گرفته و مثل بافت کلاه عمل کرده، روی تخم مرغ ها را بوسیله ی کامواهای رنگی بپوشانید.
11 _ روی تخم مرغ ها شمع باریک و سبک گذاشته و آنها را برسر سفره هفت سین عید نوروز روشن کنید.
12 _  با استفاده از چسب مایع و غلات مثل برنج ،گندم و جو و حبوبات آنها را تزیین کنید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: